Impact of technology.technology plays a vital role in our daily life.Though there are so many negative impact of technology, there are much positive impacts of it.

মোঃ আজিজুর রহমান ০৪ এপ্রিল,২০২১ ৯৯ বার দেখা হয়েছে ১০ লাইক ১১ কমেন্ট ৫.০০ (১১ )

Technology affects the way individuals communicate, learn, and think. It helps society and determines how people interact with each other on a daily basis. Technology plays an important role in society today. It has positive and negative effects on the world and it impacts daily lives. We are living in an era where technological advances are common. The internet and cell phones are some examples. However, with technological advances, there’s a downside to it all.

One aspect of technology that has had a great impact on society is how it affects learning. It’s made learning more interactive and collaborative, this helps people better engage with the material that they are learning and have trouble with. Also, it gets you better access to resources. With the creation of the internet, it gives us access to information at a twenty-four-hour rate and you have access to almost anything online. In addition, it allows students to get work done easier. Students can take quizzes and exams more easily, and teachers being able to hold online classes can be very effective. It also  expands the boundaries of the classroom, encouraging self-paced learning. People can access learning through YouTube and social media. This helps students learn better than sitting down for lectures and reading from textbooks. These technological advancements made learning more fun and convenient.

Another way technology has impacted society is through communication, how we talk and communicate with one another worldwide. Technology brought many new methods of electronic communication. For example, there are emails, social networking, you can facetime a person that lives on the other side of the world, and here’s video conferencing where you can have conferences electronically. Lastly, the technological advancements that were made within the health industry have helped keep people safe and healthy. There are many innovate apps on phones that although people to watch their weight, how many calories they intake, heart rate and other health properties any time of the day. There’s increased accessibility of treatment available, there’s the change in healthcare that adds benefits for the elderly, and hospitals using advanced technology within their surgical rooms.

However, studies show that mobile communication affects people in a negative way when it comes to being sociable and making face-to-face contact. Mobile technology can decrease communication and relations between people. There’s less personal time, where you find that you don’t enough time for yourself because you’re always in contact with someone. Also, it can be distracting from your schoolwork. There is also loss of privacy, because anyone can find you anywhere, at any time of the day. In conclusion, all of these things impact how humans act today. Without technological advancements, our way of life would not be as complex. Technological influences shape the way humans act today.

মতামত দিন
সাম্প্রতিক মন্তব্য
মোঃ মনিরুজ্জামান মিয়া
১৩ নভেম্বর, ২০২১ ০৮:৩১ অপরাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রইলো। আমার আপলোডকৃত ৭ম শ্রেণির বাংলাদেশ ও বিশ্ব পরিচয় বিষয়ের ৩৩ তম কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ দেওয়ার জন্য অনুরোধ করছি। ধন্যবাদ স্যার। আমার কনটেন্ট লিঙ্কঃ https://www.teachers.gov.bd/content/details/1169299


শাহিনা খাতুন
০৯ নভেম্বর, ২০২১ ০৬:৩৪ পূর্বাহ্ণ

লাইক ও রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট ও ব্লগ দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ প্রত্যাশা করছি।


মোহাম্মদ শাহ আলম
০৬ অক্টোবর, ২০২১ ১২:৪৮ অপরাহ্ণ

শ্রেণি উপযোগী ও মানসম্মত কনটেন্ট আপলোড করে বাতায়নকে সমৃদ্ধ করার জন্য আপনাকে অশেষ ধন্যবাদ। লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রইলো। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ দেওয়ার জন্য অনুরোধ করছি ।


মোঃ মুজিবুর রহমান
১৮ জুলাই, ২০২১ ১২:২৩ পূর্বাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রলো। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ দেয়ার জন্য অনুরোধ করছি।


আকলিমা আক্তার
০৮ জুলাই, ২০২১ ০৬:৫৮ পূর্বাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রইলো। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ দেওয়ার জন্য অনুরোধ করছি।


Hasina Momotaj
০২ মে, ২০২১ ০৭:৩৫ অপরাহ্ণ

শুভ কামনা । সেইসাথে আমার কন্টেন্ট ও ব্লগ দেখার জন্য দেখার অনুরোধ রইল। ঘরে থাকুন , নিরাপদে থাকুন ।


মোঃ নূরল আলম
০৭ এপ্রিল, ২০২১ ০১:৩৬ পূর্বাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রইলো। আমার আপলোডকৃত ৫০তম কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ দেওয়ার জন্য অনুরোধ করছি।


মোছাঃ নাইচ আকতার
০৫ এপ্রিল, ২০২১ ০১:০২ পূর্বাহ্ণ

ধন্যবাদ স্যার। আমার কন্টেন্ট ও ব্লগ দেখার অনুরোধ রইল।


মোহাম্মদ শাহাদৎ হোসেন
০৪ এপ্রিল, ২০২১ ১১:৪৫ অপরাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রইলো। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ দেওয়ার জন্য অনুরোধ করছি। ভালো থাকবেন, সুস্থ থাকবেন এবং নিরাপদে থাকবেন। আবারও ধন্যবাদ।


লুৎফর রহমান
০৪ এপ্রিল, ২০২১ ১১:০৬ অপরাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভ কামনা রইলো। আমার এ পাক্ষিকে আপলোডকৃত ৫৬ তম কনটেন্ট ও ব্লগ দেখে লাইক,গঠন মূলক মতামত ও রেটিং প্রদানের জন্য বিনীত অনুরোধ করছি। কনটেন্ট লিংকঃ https://www.teachers.gov.bd/content/details/913039


মোঃ আবুল কালাম
০৪ এপ্রিল, ২০২১ ০৯:০৬ অপরাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ শুভকামনা ও অভিনন্দন রইলো। আমার আপলোকৃত কনন্টে দেখে আপনার মূল্যবান মতামত, লাইক ও পুর্ণ রেটিং প্রদানের জন্য বিনীত অনুরোধ রইলো ।