ভিডিও কনটেন্ট

A School Magazine

মোহাম্মদ হারুন অর রশিদ ২২ আগস্ট,২০২২ ৮৫ বার দেখা হয়েছে লাইক কমেন্ট ৪.০০ রেটিং ( )

A School Magazine

(a) What is a School Magazine?

(b) What does it contain?

(c) How are the topics for the magazine selected?

(d) Why is a school Magazine important?

A School Magazine

A school magazine is a magazine that contains writings of the teachers and the students of a school. Almost every well-established school publishes a magazine every year. It gives a view of the life of the school. It contains pictures, jokes, poems, articles and short stories-all written by the teachers and students. The publication of a school magazine is a very difficult task. The editor and his assistants have to work hard to publish the magazine. The magazine committee invites writings from students and teacher. The editorial board selects the qualified writings for printing. The school magazine serves many useful purposes. The most important is that it brings out the latent creative talents of the student and thus helps them to be great writers. A student feels proud and happy when he finds his own writing in print. The school magazine also reflects the academic and co-curricular activities of the school. It is a great book for entertainment to the students. The student can learn many things from the school magazine. In a word, the school magazine is the mirror of the school.

একটি স্কুল ম্যাগাজিন

(ক) একটি স্কুল ম্যাগাজিন কি?

(খ) এতে কী আছে?

(গ) ম্যাগাজিনের বিষয়গুলো কীভাবে নির্বাচন করা হয়?

(d) কেন একটি স্কুল ম্যাগাজিন গুরুত্বপূর্ণ?

একটি স্কুল ম্যাগাজিন

একটি স্কুল ম্যাগাজিন এমন একটি ম্যাগাজিন যাতে একটি বিদ্যালয়ের শিক্ষক এবং ছাত্রদের লেখা থাকে। প্রায় প্রতিটি সুপ্রতিষ্ঠিত স্কুল প্রতি বছর একটি ম্যাগাজিন প্রকাশ করে। এটি স্কুলের জীবনের একটি দৃশ্য দেয়। এতে রয়েছে কবিতা, প্রবন্ধ এবং ছোটগল্প- সবই শিক্ষক এবং ছাত্রদের লেখা। স্কুল ম্যাগাজিন প্রকাশ করা খুবই কঠিন কাজ। পত্রিকাটি প্রকাশের জন্য সম্পাদক ও তার সহকারীদের কঠোর পরিশ্রম করতে হয়। ম্যাগাজিন কমিটি ছাত্র এবং শিক্ষকদের কাছ থেকে লেখা চেয়ে আমন্ত্রণ জানায়। সম্পাদকীয় বোর্ড মুদ্রণের জন্য ভালো লেখাগুলো বাছাই করে। স্কুল ম্যাগাজিন অনেক দরকারী উদ্দেশ্যে সাধন করে। সবচেয়ে গুরুত্বপূর্ণ হল এটি ছাত্রদের সুপ্ত সৃজনশীল প্রতিভাকে বের করে আনে এবং এইভাবে তাদের মহান লেখক হতে সাহায্য করে। একজন ছাত্র গর্ব বোধ করে এবং খুশি হয় যখন সে তার নিজের ছাপানো লেখা দেখে। স্কুল ম্যাগাজিন স্কুলের একাডেমিক এবং সহ-পাঠ্যক্রমিক কার্যক্রমও প্রতিফলিত করে। এটি শিক্ষার্থীদের কাছে দূর্দান্ত বিনোদনের বই। স্কুল ম্যাগাজিন থেকে শিক্ষার্থী অনেক কিছু জানতে পারে। এক কথায়, স্কুল ম্যাগাজিন স্কুলের আয়না।

 

 

মতামত দিন
সাম্প্রতিক মন্তব্য
মোছাঃ হোসনে আরা
২২ আগস্ট, ২০২২ ১০:২৩ অপরাহ্ণ

লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা রইলো। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট ও ভিডিও কনটেন্ট দেখে আপনার মূল্যবান লাইক রেটিং সহ মতামত ও পরামর্শ দেওয়ার জন্য বিনীত অনুরোধ করছি।


লুৎফর রহমান
২২ আগস্ট, ২০২২ ০৮:৫৩ অপরাহ্ণ

??Thanks for excellent content and best wishes including full ratings. Please give your like, comments and ratings to watch all my content. ♥️♥️


সুশিল চন্দ্র রায়
২২ আগস্ট, ২০২২ ০৯:৩০ পূর্বাহ্ণ

লাইক ও রেটিংসহ আপনার জন্য শুভকামনা। আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট ও ব্লগ দেখে আপনার মূল্যবান মতামত ও পরামর্শ প্রত্যাশা করছি।


ফিরোজ আহমেদ
২২ আগস্ট, ২০২২ ০৬:০৩ পূর্বাহ্ণ

Nice addition. Good luck with full rating for you. There was an invitation to my window house. Please come and give constructive advice with your like, comment and full rating. Above all thanks for being with Batayan. I especially invite you to watch my innovative stories. The link is: https://www.teachers.gov.bd/content/details/1296418


মোঃ ইসহাক মিয়া
২২ আগস্ট, ২০২২ ০১:০৭ পূর্বাহ্ণ

আপনার জন্য শুভকামনা