প্রেজেন্টেশন

Learning 'yes', 'no' Question

অপুর্ব কুমার বসু ২২ ডিসেম্বর,২০২০ ১৭ বার দেখা হয়েছে লাইক কমেন্ট ৪.৮০ রেটিং ( )

**Basically our learners are suffering from English phobia. They are not interested to speak in English.That's why, we should take some innovative techniques so that learners can get anopportunity to speak English.Through this game there is a healthy opportunity for the learners to remove their shyness and easily possible to engage the whole class. Actually learners will take part in this game willingly.This is a whole class activities. So I think, all the learners will take part in this interesting activities.If a learners take part in this game, learners will be successfully learn how to make 'yes', 'no' question and give the answer and gradually learners will remove their shyness, remove their English phobia.

**As a facilitator, we can change the role of magician. By changing the role of magician, we will make sure that every learner can get opportunity to play a role of magician.

**The benefits of the innovative story-----

# No cost to arrange this activities.

# learners response at a time, so there is no shyness.

#Active participation is ensured.

#Possible to remove the learners English phobia.

#Learning will be sustainable. 

#Learners will be learn in the midest of enjoyable environment.

I have got excellent output to apply this techniques.

So I would like to request to you apply this techniques.

Honorable college's,

Please observe my innovative story and give some supportive feedback so that I can  generate more effective and interesting innovative idea.

 Apurba Kumar Bosu

Assistant Teacher In English

Karimunnessa Girls' High School

Pirojpur Sadar, Pirojpur.

Email: apurbabasu01725@gmail.com

Cell phone:01725920147

মতামত দিন
সাম্প্রতিক মন্তব্য
মোসাঃশারমিন আক্তার
২৪ ডিসেম্বর, ২০২০ ১১:৪৬ অপরাহ্ণ

আপনার কনটেন্টটি সত্যিই অপূর্ব, শ্রেণি উপযোগি ও বাস্তব সম্মত হয়েছে। আপনার অনিন্দ্যসুন্দর কনটেন্ট এর জন্য অনেক অনেক শুভ কামনা রইল। সুন্দর উপস্থাপনার জন্য লাইক এবং পূর্ণ রেটিং। সেই সাথে আমার কনটেন্টটি দেখে আপনার মূল্যবান মতামত, লাইক ও রেটিং প্রদান করার জন্য বিনীত অনুরোধ করছি।


রাহিমা আক্তার
২৩ ডিসেম্বর, ২০২০ ১০:৩৭ অপরাহ্ণ

লাইক, কমেন্ট ও পূর্ণ রেটিং সহ শুভকামনা রইল। আমার কনটেন্ট দেখে আপনার লাইক, কমেন্ট ও রেটিং প্রত্যাশা করছি।


মোঃ মেহেদুল ইসলাম
২৩ ডিসেম্বর, ২০২০ ০১:২০ পূর্বাহ্ণ

আসসালামু আলাইকুম। শ্রদ্ধেয় প্যাডাগজি রেটার, এডমিন, সেরা কনটেন্ট নির্মাতা, শিক্ষক বাতায়নের সকল শিক্ষক- শিক্ষিকা ও আইসিটি জেলা অ্যাম্বাসেডর স্যারদের জানাই আন্তরিক শুভেচ্ছা http://teachers.gov.bd/content/details/814604


অপুর্ব কুমার বসু
২৩ ডিসেম্বর, ২০২০ ০৯:০১ পূর্বাহ্ণ

Thanks


অচিন্ত্য কুমার মন্ডল
২২ ডিসেম্বর, ২০২০ ০৪:৪১ অপরাহ্ণ

শুভকামনা রইলো এবং সেই সাথে পূর্ণ রেটিং । আপনার তৈরি কন্টেন্ট আমার দৃষ্টিতে সেরার তালিকা ভুক্ত। সে জন্য আপনাকে একটু সহযোগিতা করতে পেরে নিজেকে ধন্য মনে করছি। সেই সাথে কর্তৃপক্ষের সুদৃষ্টি কামনা করছি। আমার এ পাক্ষিকের কন্টেন্ট ও ব্লগ দেখার ও রেটিং সহ মতামত প্রদানের জন্য বিনীত অনুরোধ করছি। ধন্যবাদ কন্টেন্টঃ https://www.teachers.gov.bd/content/details/814593 ব্লগঃ https://www.teachers.gov.bd/blog-details/586661


অপুর্ব কুমার বসু
২৩ ডিসেম্বর, ২০২০ ০৯:০১ পূর্বাহ্ণ

Thanks


মোছাঃ জেসমিন আক্তার
২২ ডিসেম্বর, ২০২০ ১০:৪৭ পূর্বাহ্ণ

শ্রেণি উপযোগী ও মান সম্মত কনটেন্ট আপলোড করে বাতায়নকে সমৃদ্ধ করার জন্য ধন্যবাদ। লাইক ও পূর্ণ রেটিংসহ আপনার জন্য শুভ কামনা রইলো। এ পাক্ষিকে আমার আপলোডকৃত কনটেন্ট দেখে লাইক ও রেটিংসহ আপনার মতামত দেওয়ার জন্য সবিনয় অনুরোধ করছি।


অপুর্ব কুমার বসু
২৩ ডিসেম্বর, ২০২০ ০৯:০২ পূর্বাহ্ণ

Thanks.